emmgus

Direktlänk till inlägg 1 juni 2015

Dålig på att uppdatera...

Av Emma Gustafsson - 1 juni 2015 23:25

Vad har hänt sen sist då jo ja har flyttat :) lämnat Skåne för fina Småland.
Ormaryd ja va ska man säga de har sin charm :D
Går på lernia för att få hjälp med tex svenskan ja kämpat med men även få bättre självkänsla och se mig för den jag är :)
3 jobbintervjuer på 1 vecka, hoppas nu jag fixar det tackade nej till en tjänst pga kroppen inte kommer orka.
Håller tummarna för morgondagens intervju :) var säger jag inte ännu

Vad har hänt med min crohns då ?
Var hos min nya läkare här uppe som nu tagit nya tester på mig och så ska ja göra ny endoskopi
För att se om det blivit en ärrbildning eller sjukan kommit tbx snabbt efter operationen
Tyvärr är typ enda sättet att få svar på hur de ser ut att gå in med kamera i tarmen.
Inte direkt den roligaste proceduren om man säger så
Ska dessutom börja med b12 sprutor snart då tarmbiten som tar upp detta är borttagen så kommer få dessa sprutor livet ut.

Mitt humör
Ibland undrar jag själv varför jag reagerar så som ja gör
Kan bryta ihop för ingenting och börja gråta av oförklarliga saker men även andra saker kan ske
Humörsvängningar som heter duga och jag vet jag är jobbig men glad för de som finns för mig ändå
Vad hade man gjort utan dom
Familjen vännerna å sambon ?
Sjukt tacksam

Förresten mors dag igår :D
Firade den tyvärr inte men hon fick iaf fint sms å vem vet kanske kommer något mer senare :)

Iaf denna kvinnan alltså :D förstår verkligen inte hur hon stått ut med mig i alla dessa 23 år
Men bättre mamma finns inte som stöttar å alltid finns där för en i ALLA lägen
Sjukt tacksam att vara just din dotter :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Gustafsson - 21 oktober 2015 10:13

Hur fungerar det med jobb när man har IBD ? För mig är de så att jag har provat jobba 100% i floristbutik det fungerar verkligen inte längre att stå så mycket de positiva var att det är ett bra jobb för händerna, jag var förut väldigt stark i fin...

Av Emma Gustafsson - 11 augusti 2015 19:28

Småland

...

Av Emma Gustafsson - 2 augusti 2015 12:08

Hmm va ett tag sen ja skrev igen inte kännt någon motivation alls att skriva :( Sen sist har jag haft riktigt onda smärtor 2 gånger vet inte om det beror på Crohns eller inte, håller på att bli flyttad till Ryhov sjukhuset i Jönköping men får ing...

Av Emma Gustafsson - 5 mars 2015 09:13


Ja då är det 6 veckor sen operationen nu :) Haft ont ett fåtal gånger i magen men är ju ingenting om man jämför med hur jag mådde innan den. Det blev en komplikation med infektion i snittet och de blev bra snabbt med antibiotika kur, sen fick jag...

...

Av Emma Gustafsson - 1 februari 2015 18:48

Det jobbigaste sen operationen måste vara att jag inte känner när jag behöver gå på toa utan får gissa mig till det :/ Hoppas de ordnar till sig snart Hålet där katetern satt är nog snart läkt iaf och jag börjar känna mig piggare för varje dag so...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards